Contact en informatie aanvraag De Kaap Reizen op Facebook

De Kaap Reizen op Facebook

Bekijk onze Facebookpagina

Direct meer informatie?

Vraag vrijblijvend meer informatie aan voor de diverse (maatwerk)mogelijkheden die De Kaap Reizen u kan bieden.

Vrijblijvend aanvragen

(November 2016) Loes & Diana / 23 daagse “Natuurlik Baie Mooi ” Hoogtepunten Reis

• November 2016
  • 23 daagse “Natuurlik Baie Mooi” Hoogtepunten reis
  • 03-11-2016 t/m 25-11-2016

Wij Loes en Diana  (schoonzussen) hebben hier lang naar uitgekeken: een reis naar Zuid Afrika. Donderdag 3 november was het dan zover. Na een vliegreis van 10 uur waren we dan eindelijk in Johannesburg.

Hans en Evelyn Pot kwamen ons ophalen van het vliegveld en we werden naar ons hotel gebracht. De volgende dag vertrokken we richting Kruger National Park. Onderweg vertelde Hans ons over “zijn” Zuid Afrika.

De volgende drie dagen verbleven we in het Kruger park. In het park hebben we ook overnacht, heel bijzonder wanneer je ‘s nachts  wakker wordt en het gebrul van een leeuw hoort. We hebben heel veel dieren gespot. O.a. leeuwen, olifanten, giraffen, koedoe’s, nijlpaarden, neushoorns, jakhalzen enz. En vele bijzondere vogels. Op een gegeven moment ging Hans een afgelegen zandweggetje in en daar was een leeuw aan een waterplas een nijlpaard aan het eten. Ook zagen we een Honey Badger; Hans vertelde ons dat je deze niet vaak zag.

De overnachtingen in het park maar ook al de anderen waren zeer goed. We overnachten in B&B’s, lodges en luxe tenten, daarbij waren de ontbijten ook stuk voor stuk erg goed. Ook deze overnachtingen waren allemaal heel nauwkeurig uitgezocht door Hans.

Na het Kruger park hebben we de andere dagen heel veel plaatsen bezocht; tijdens deze ritten kwamen we over passen en uitgestrekte landschappen. Heel bijzonder om te zien hoe verschillend Zuid-Afrika is, zo is het heel droog en dor en vlak en dan is het groen, bloemrijk en rijd je in de bergen.

We waren in de plaatsen Hazyview, Satara, Berg&Dal, Piet Retief, St.Lucia, Umhlanga, Ladybrand, Cradock, Port Elizabeth, Knysna, Oudshoorn, Franschhoek en Kaapstad.

Heel bijzonder waren de vele nijlpaarden die we tijdens een boottocht op het St.Lucia Meer zagen, het ontbijt en braai met een safaritocht. Maar ook het bezoek aan een Zulu dorp en een Township, struisvogelboerderij, de pinguïns, Tafelberg, Kaappunt en Kaap de Goede Hoop.

Wij hebben ontzettend genoten van deze privé reis. Hans en Evelyn zijn zeer gastvrij, niets is hen te veel, echt een aanrader.

BAIE DANKIE!   Tot de volgende keer.  Loes van Dijk-Lobbes & Diana Lobbes-Regts.