Contact en informatie aanvraag De Kaap Reizen op Facebook

De Kaap Reizen op Facebook

Bekijk onze Facebookpagina

Direct meer informatie?

Vraag vrijblijvend meer informatie aan voor de diverse (maatwerk)mogelijkheden die De Kaap Reizen u kan bieden.

Vrijblijvend aanvragen

(september/oktober 2013) Herman en Nel / 32 daagse “Natuurlik Baie Mooi” privé maatwerkreis

• Oktober 2013
  • 32 daagse “Natuurlijk Baie Mooi” privé maatwerk reis
  • 10-09-2013 t/m 11-10-2013

Hallo Evelyn en Hans,

Wat hebben wij een prachtige reis met jullie gemaakt! Goed voorbereid en gepland! Wij reden in een gehuurde nieuwe Nissan X Trail met Hans als chauffeur en gids. Na aankomst in Johannesburg reden we de volgende dag naar de meest noordoostelijke provincie van Zuid Afrika, Limpopo, naar het Tlopi Tented Camp in het Marakele National Park. Dit was ook voor jullie een nieuwe uitdaging. Bij de picknickplaats zagen we de eerste giraffen, zwijntjes, zebra’s, struisvogels en wilde beesten. Op en rond de tent liepen vervetaapjes. We moesten alles steeds goed afsluiten, toch wist er één in de auto te klimmen. Hilariteit toen er één een zak zoute drop voor Hans uit zijn handen griste en op een stekel van een boomtak stak om de zak open te maken.
De volgende dag zijn we hoog de berg op gereden naar het Lenong Viewing Point met prachtige uitzichten en mooie gekleurde vogels. Het was er 34 graden.

In de middag reden we naar Ellisras en sliepen ook daar in een comfortabele tent in het Bateleur Safari Camp. Om 5 uur in de middag werden de dieren bijgevoerd met lucerne en brokjes vanwege de droogte. We konden dit helemaal vanuit een luie stoel volgen en fotograferen. Heerlijk gegeten en goed geslapen reden we de volgende dag naar Madi a Thavha Mountain Lodge, gelegen in een mooie en rustige vallei van de Soutpansbergen. Hier zijn wij met gids Musa het plaatsje Elim gaan bekijken, waar de mensen nog authentiek leven. We bezochten 2 stoffenzaken, de plaatselijke markt, de township en een aantal kunstenaars. De lunch was bij een tante van de gids in de tuin. Het was een bijzondere dag.

Wij verbleven 4 dagen in het noordelijke deel van het Krugerpark (Punda Maria, Mopani, Letaba). Daar hebben wij veel dieren, Baobab bomen, Maroulabomen, Geelhoutbomen en prachtig gekleurde bomen (in herfstkleuren) gezien. Wat betreft de temperatuur en de droogte is september ook een goede maand voor dit gebied. We willen dit gebied en Limpopo graag nog een keer terug zien. Bij de ochtendsafari met jeep zagen we veel dieren en later in de middag met de gehuurde auto kwamen we bij een picknickplaats een groep kinderen van 3 t/m 5 jaar (early teaching) met prachtig geklede begeleidsters tegen. Ze gingen braaien en keken net als ons met verwondering naar een grote olifant die door de rivier naar de overkant liep en op zijn achterpoten ging staan om bij de blaadjes van de takken te komen.

Wij zagen “Gods Window” met mooie vergezichten, watervallen bij de Blijderivier en de Treurrivier.
Wij gingen het meer bij St. Lucia op om nijlpaarden en krokodillen te zien en op jeepsafari met een ontbijt en braai in de bush van het Hluhluwe Imfolozi Park. Allemaal goed verzorgd en heerlijk eten.
In Shakaland zagen we de cultuur van de Zulu’s met een rondleiding, dansen, muziek en een diner.
We bezochten het “Mountain Zebra Park” en het “Addo Elephant National Park.” Port Elizabeth met de mooie oude bibliotheek, mooi winkelcentrum, gezellig strand met terrasjes en muziek, de Nelson Mandela Baai.
Wij zagen walvissen en dolfijnen in de Indische oceaan en prachtige kusten met gezellige plaatsjes.
Wijngaarden, fruitbomen, struisvogels , grappige schapen, kraanvogels, ganzen en de nijlpaarden in het meer voor de tent in de Buffelsdrift Game Lodge in Oudtshoorn. Dit was een verrassing voor ons en ook de heerlijke struisvogelbiefstuk ’s avonds.

Elke dag leek wel een “feestje” vol verrassingen. Wij hebben van iedere dag genoten! Dit dank zij jouw goede voorbereiding en planning! Mooie tenten, guest houses, B&B’s, heel gemoedelijk en goed verzorgd, een privé
chauffeur met comfortabele auto, heerlijke ontbijten en diners. Op verzoek kon er zonder probleem iets in het programma gewijzigd worden.
Wij beseffen dat er nog veel te zien is en verlangen er naar om nog eens terug te keren. We genieten van de vele foto’s en filmpjes die we maakten.

Hans en Evelyn “ baie dankie “ voor de prachtige reis en de gezellige dagen met jullie. Succes met het organiseren van jullie reizen en het ontwikkelen van nieuwe reizen, zeker ook in het Limpopo gebied!

Ons sal jou en Afrika mis, dankie vir alles,