Contact en informatie aanvraag De Kaap Reizen op Facebook

De Kaap Reizen op Facebook

Bekijk onze Facebookpagina

Direct meer informatie?

Vraag vrijblijvend meer informatie aan voor de diverse (maatwerk)mogelijkheden die De Kaap Reizen u kan bieden.

Vrijblijvend aanvragen

(oktober/november 2014) Bertus en Willy,Johan en Mieke,Benny en Diny / 23 daagse “Natuurlik Baie Mooi” privè maatwerk-reis

• Oktober / november 2014
  • 23 daagse “Natuurlik Baie Mooi” privè maatwerk-reis
  • 28-10-2014 t/m 19-11-2014

Wij waren al een tijdje van plan om een reis te maken door Zuid-Afrika en via vrienden van ons hebben wij gehoord over hun reis door Zuid-Afrika met De Kaap Reizen.

Zij waren zo enthousiast dat we besloten hebben om ook contact met Hans op te nemen om onze reis samen te stellen. Bij de eerste ontmoeting snapten we ook waarom onze vrienden zo enthousiast waren. Zoals Hans met passie vertelde over zijn Zuid-Afrika. Hij zou ons de mooiste plekjes laten zien en het lekkerste eten laten proeven en dat heeft hij waargemaakt. We besloten om onze reis door Hans te laten verzorgen en daar hebben we geen spijt van gehad. Het werd een 23-daagse “Natuurlik Baie Mooi” privé-reis met twee broers en een zus met partners.

Op 28 oktober begon onze reis en kwamen we ’s avonds moe aan in Johannesburg. Na aankomst zijn we doorgereden naar onze eerste overnachting en ’s morgenvroeg begon onze reis door Zuid-Afrika.

Al rijdend door het mooie landschap met uitschieters zoals de waterval bij Graskop, Gods Window en de Blyde Rivier Canyon kwamen we aan in het Krugerpark.We keken onze ogen uit, zo’n andere wereld en andere natuur. We hebben 3 dagen door het park gereden onder leiding van Hans en heel veel dieren gezien. Het was zo prachtig al die exotische dieren in het wild zo vlak voor je auto te zien lopen. We hebben er vier van TheBig Five gezien, alleen de leeuwen niet van dichtbij, wat wel jammer was. De volgende dag naar St. Lucia (Wetlands), waar we tegen het eind van de middag een boottocht  tussen de nijlpaarden en de krokodillen hebben gemaakt.

Volgende ochtend om 3 uur opstaan om met Paul, de ranger,  een safari door het Hluhluwe park te maken. Na de eerste dieren te hebben gezien kregen we tegen 7 uur een heerlijk ontbijt in het park en ’s middags een geweldige braai te midden van het wild. Heel indrukwekkend. In het Addo Elephant park hebben we nog 2 leeuwen van heel dichtbij gezien. Wauw!!

In Shakaland zijn we op bezoek geweest bij de Zulu’s. Ook weer zo’n belevenis om terug te gaan in hun cultuur.

Via vele bergpassen en prachtige flora hebben we verschillende landschappen aan ons voorbij zien trekken. Deze manier van reizen geeft je een goede indruk van het land en beleef je het zo dichtbij. Wat we veel zagen en ook gevaarlijk vonden waren de mensen en kinderen die steeds langs de wegen en snelwegen liepen. Ook in de middle of nowhere, waarvan je dacht waar gaan ze naartoe of waar komen ze vandaan.

Vanuit Durban hebben we een binnenlandse vlucht genomen naar Port Elisabeth en daar hebben we een township bezocht met een geweldige aflsuiting van de avond in een Shebeen.  Wat was het daar gezellig tussen de gospelzangers en een marimbaband.

We sliepen elke keer weer in prachtige B&B’s met enkele uitschieters in Piet Retief, Knysna en Oudtshoorn. In Oudtshoorn hebben we aan “glamping”(glamerous kamperen)gedaan. Zo mooi was het daar. Het is teveel om op te noemen wat we allemaal gezien hebben maar kort samengevat de struisvogelfarm, de pinguïns, een wijn estate, Kaap Punt, Kaap de Goede Hoop.

Hoe dichter wij bij Kaapstad kwamen hoe meer het begon te kriebelen bij Hans. Hij wilde ons heel graag de stad laten zien, “zijn stad”, zoals hij dat steeds zei en we hebben ook heel wat gezien. Waterfront, Tafelberg, Robbeneiland, kasteel Kaap de Goede Hoop, Kirstenbosch enz. De Tafelberg was letterlijk en figuurlijk een hoogtepunt. Een luxe afscheidsdiner op 22 hoog boven de stad met weer zo’n geweldig uitzicht, waar we er al veel van hadden gezien, vooral vanaf de Tafelberg.

We kunnen iedereen die in Zuid-Afrika wil rondreizen en niet van grote busreizen houdt, De Kaap Reizen van Hans en Evelyn Pot aanbevelen. Zoals hij op zijn specifieke manier ons het land heeft laten zien en beleven is echt uniek. Hij brengt je op de leukste logeeradressen waar je met een groot gezelschap niet terecht kunt. Wij hebben een geweldige leuke tijd gehad met Hans en in Kaapstad met Evelyn erbij.